V tuto krásnou jarní dobu, jsme se vydali s naší Vodňanskou cestovní kanceláří Floria na čtyřdenní výlet po Nizozemí-do Holandska..země tulipánů a mlýnů. Odjížděli jsme ve 20,30 z Vodňan a čekala nás cesta dlouhá více jak 1000km. Autobus byl velice pohodlný a tichý a tak po shlédnutí večerního filmu jsme se snažili jak to šlo, spát.

Přez hranice Holandska jsme přejížděli v pátek ráno po sedmé hodině.Už se začínalo rozednívat a tak se nám ukazovala krásná krajina ,zatím v ranním mlžném oparu.Všude samá rovina,pastviny,stáda ovcí,kraviček,koz a koní, vše lemované potoky a kanály.

Jak jsme se blížili k cíli cesty už se ukazovaly první mlýny a také pole rozvetlých cibulovin lemovaly silnici. Jednu chvilku si naši řidiči mohli zkusit zazávodit s letadlem, které právě přistávalo na letišti a kde přistávací dráha vedla souběžně vedle dálnice.
Fotografie cestou jsou většinou pořízené za jízdy autobusu, z okna které bylo jemně ztmavené tak omluvte kvalitu snímků. První zastávka našeho dlouhého cestování byla ve městě ALSMER kde se koná obrovská květinová burza. Na ploše asi pěti fotbalových stadionů v obrovské hale,vozí desetitisíce květin na vozících a obchodníci nakupují pomocí počítačů .Zajímavé je že cena se pohybuje směrem dolů.V hale jsou ochozy po kterých chodí turisté ,kteří mají možnost celý ten shon sledovat a zároveň nasávat vůni celé té květinové krásy. Nakoupené květiny se okamžitě balí a přesouvají na letiště,z kterého odlétá jedno letadlo za druhým.

Po prohlídce aukční haly a po svačině,jsme se vydali směrem k městu ALKMAAR kde se pořádají sýrové trhy.Městečko je opět protkané kanály ,po nich jezdí čluny které vozí obyvatele i turisty.je zde spousta zvedacích mostů a jako všude záplavy květin.

Další fota z tohoto krásného městečka
ZDE

Poté jsme se vydali dál na prohlídku nedalekého skanzenu kde na nás dýchla atmosféra starých
časů.Malebné domky,historické mlýny a dřeváky vše tu bylo pohromadě.

Více fotografií udtud je ZDE

Večer už se nezadržitelně blížil a tak jsme zamířili k místu našeho ubytování. To byl také dost nezapomenutelný zážitek a nedá mi abych se o něj nepodělila také.Bydleli jsme v zemědělské usedlosti kde v podkroví střechy byla tři patra pokojů. Ale tento dům nebyl jen takový běžný penzion ale zároveň slouží jako muzeum..... Všude byly vystaveny exponáty,všeho možného druhu. Šicí stroje,nádobí,hračky,psací stroje,dřeváky,telefony. žehličky a ani se nedá popsat co tam vše bylo.Nějteří spolucestující řekli ..i to právem..prostě veteš ale mělo to své kouzlo. Pokojíky byly rozestrkány v zákoutích a tak se neustále bloudilo, ale byly zařízeny ač starožitně tak útulně. I když třeba náš hlavní řidič měl v pokoji druhou postel ve skříni, jiný zase ve v utajeném výklenku ve zdi. Ale nikoho to nepohoršovalo spíše jsme to brali jako spestření a ranní bohatá snídaně mezi desítkami panenek a loutek nám velice chutnala.

Další fota z muzea-penzionu pro pobavení ZDE

Po večeři nám vedoucí zájezdu i cestovky zároveň, pan Bízek zahrál na harmoniku,
zaspívali jsme si a poté všichni unaveni a plni krásných zážitků šli spát.

Druhý den jsme časně ráno vstávali a po snídani vyrazili dál na naší cestu za krásami Nizozemí. Do městečka NOORDWIG kde se konají květinové slavnosti, jsme dorazili včas a zaujali co nejlepší místa mezi davy návštěvníků z celého světa. Byla slyšet čeština na každém kroku, pak se tam pohybovala spousta Japonských turistů, Rusů, prostě měla jsem pocit, že je tam zastoupení z celého světa. A pak to začalo. Po silnici jezdily ozdobené vozy, autobusy, alegorické vozy a všude se rozlévala neskutečná vůně jarních cibulovin, opravdu to byla nádhera.

Fota z průvodu plného krásy jsou
ZDE

Po průvodu jsme se vydali asi 400 metrů na procházku městem k pobřeží severního moře. Až tady jsem si uvědomila, že Holansko je opravdu pod mořem. Jedinný mírný kopec který jsme tu měli z celého cestování byla hráz k moři. Představa, že vlastně ve městě mám moře jakoby nad hlavou, mě docela zamrazila. Jinak moře bylo krásné, klidná jemná písečná pláž plná malých mušliček.

Další naše cesta vedla do květinového parku.

I přez nekonečné davy lidí tam bylo krásně a nádherné záhony
rozmanitých květů a barev potěšily nejedno oko.

Opět další fota z parku cibulovin
ZDE

A fota některých detailů květin ZDE

Po náročném celodenním putování, jsme si zajeli na večeři nedaleko od našeho ubytování.

Obešla jsem si při západu slunce naproti stojící mlýn,v potoku kolem hospůdky se honily zřejmě vydry a bylo krásné ticho provoněné vzduchem moře a a květin.
V noci jemně pršelo a tak se krásně spalo.

Další den jsme se zabalili,rozloučili s paní domácí a penzionkem a vyrazili směr -hlavní město Amsterodam.Jemně pršelo ale nás to od návštěvy města neodradilo.Prošli jsme uličkami,navštívili trh květin,odkud jsme si dovezli něco na památku.Bohužel procházka kolem královského paláce nebyla moc zajímavá,neboť před krásným domem stálo obří ruské kolo a jiné atrakce.Blíží se oslava královniných narozenin a tak tam byly připraveny atrakce které bránily rozhledu.Navšívili jsme klášter kde žijí pobožné ženy Bekyně mnišky a nakonec jsme se projeli člunem po kanálech křížem krážem městem.

Další fota z prohlídky města ZDE

Směrem k domovu jsme vyjížděli ve 13.00 hodin,plni krásných dojmů a zážitků.Cesta probíhala velice klidně díky našim řidičům Pavlovi a Rosťovi a také díky šéfovi zájezdu a cestovní kanceláře Floria Vodňany, který nás velmi dobře vedl.Jeho odborné informace o místech kudy jsme projížděli byly velmi cenné.A také se postaral o příjemnou zábavu při harmonice .Nakonec díky všem kteří se tohoto krásného zájezdu zůčastnili ,byla skvělá parta bez problémů a nepříjemností.

Bylo to opravdu moc pěkné zůstanou nám krásné vzpomínky.

Nashledanou na dalších cestách !!!!!!!!